tirsdag 21. juni 2011

DIY lommebok

Eller portmoni som jeg sier..Er det fremdeles noen som bruker dette ordet, eller er det bare meg og gamle damer? Hihi..Tusen takk for koselig ord dere! Jeg nyter ferien, og symaskinen er nå fri for støv.
Tenkte jeg skulle prøve meg på O du store glidelås..Det var jo faktisk ikke så vanskelig, men tungen beint i munnen måtte jeg ha! To bilder under for dem som har lyst til å prøve, men ikke helt vet hvor man skal begynne. .Like stykker innerstoff og ytterstoff må man ha..(Jeg klippet opp i 18x15)
Stoffene er forresten fra Laura Dols i Amsterdam. For dem som skal til denne fantastiske byen i sommer, anbefales en tur innom denne butikken!! Hvis det er noen der ute som vil bytte litt av disse to stoffene mot et stoff med små gule blomster, så gi meg en lyd:)


Ha en fin dag da dere! Jeg skal finne frem brekkjern..Mer om dette senere;)

18 kommentarer:

  1. Så søte flinke du...
    Brekkjern?! Vær forsiktig ;)
    Klem May Helen

    SvarSlett
  2. Kjempefine!

    Takk for diy..jeg har også holdt meg unna glidelåser, men NÅ fikk jeg lyst til å prøve.

    Hmm...brekkjern...spennende ;)
    Fin dag te dæ uansett hva du skal. Klæm

    SvarSlett
  3. Så enkelt og bra beskrevet :) Nå fikk jeg lyst til å prøve ;) Nydelig blomsterstoff .
    Brekkjern ?! Spennende :)

    Klemmer

    SvarSlett
  4. ååh er det sånn man gjør det? det har aldri slått meg at man setter i glidelåsen før man syr sammen! jaja et mysterium mindre for meg i sykunstens verden, hihi, kanskje jeg må pakke opp symaskina i nye leiligheten snart ;) hva skal du bryte deg inn i mon tro? brekkjern er gøy! *♥*

    SvarSlett
  5. Åh, jeg ble helt forelsket nå, spesielt i den rosa og hvite, sukk<3
    Flink!

    SvarSlett
  6. Brekkjern????Hva skal rives, tipper på en vegg jeg:)
    Du får det til å se så enkelt ut med glidelås, må testes:) TAKK:)

    Klem Trine:)

    SvarSlett
  7. Så fine :) Herlig mønster! Skikkelig sommerlige lommebøker :)

    SvarSlett
  8. Der lærte jeg en ny måte å sette inn glidelåsen - enkelt og greit. Det liker vi:-)
    Det oransje stoffet med blomster er jo bare herlig!

    SvarSlett
  9. Hehe...du er morsom! Portemoni, altså! Skikkeleg kontinentalt:-) Men skikkeleg fine var dei! - og forresten grattis med ferdig eksamen! Satsar på ein skikkeleg fin sommar nå, da!

    Blir du forresten med på Søstrene Grene-åpninga på fredag? Tenkte meg ned på formiddagen. Det blir gøy!

    Klem

    SvarSlett
  10. Hehe...ja, i ligemåde! Me får prøve å oppnå kontakt:-) Eg har sett på bilder på FB-sida, og har sett sååååå mykje fint:-) Har du tid for ein kaffikopp etterpå, så kan me jo tekstast:-)

    SvarSlett
  11. Herlige lommebøker. Så søte stoffer.
    Dette skal jeg prøve meg på.
    I forskjellige størrelser kan de jo brukes til alt mulig:)

    Klem Vivian

    SvarSlett
  12. ahaaa -
    sånn var det med den saken med det derre glidelåsgreiene! :)

    takk som deler.
    kanskje jeg skal gjøre et forsøk

    SvarSlett
  13. Nei, jeg sier ikke portmoni. Men jeg sier kolonial (om matvarebutikk) og sertifikat (om førerkort) og møter stadig hevede øyenbryn og skjeve smil:-) Men portmoniene dine var kjempesøte, og de bildene gjorde at det virker litt mindre skummelt å skulle prøve seg på den glidelåssyingen. Og jeg skal kanskje en kort tur til Amsterdam i sommer, og takker for tips!
    Klem:-)

    SvarSlett
  14. Hei! Takk for kommentar hos meg. Nydelige portmoni du har sydd! Så herlige og så praktiske. Jeg har opp til flere, de rommer det utroligste. Men jeg ikke sydd dem selv. De er kjøpt i div. butikker. Men etter dette innlegg ble jeg inspirert - har jo en bunke vintagestoffer jeg kan sy av. Jeg skal sjekke ut de gamle malingsspannene som er i kjelleren. Visst vi enda har spannet skal jeg sende deg kommentar på fargekoden. Badet ble malt i den gråfargen av tidligere eiere. Det er en veldig fin gråfarge som passer til alle farger.

    SvarSlett
  15. Veldig flotte portmonier (som jeg av og til selv kaller dem...) Takk for bilder av glidelås-opplegget. Har ikke prøvd meg på noe slikt selv ennå- men føler meg bedre beredt nå :)

    SvarSlett
  16. Så fine portmoneer, eller hva det blir i flertall?? Jeg skyr glidelåser og knappehull som pesten, men nå tenkte jeg at kanskje jeg også skal prøve meg på det første iallefall :-)

    SvarSlett
  17. Fine de var. Glidelås er alltid en barriere å komme over. Det er lenge siden sist jeg sydde glidelås, så nå har det kommet opp en ny barriere.

    SvarSlett
  18. Nydelige! Skal jaggu prøve meg selv også :-)
    God sommer!

    SvarSlett