søndag 21. oktober 2012

To dager i Gdansk

Vi har vært på kjæreste-tur til Gdansk i Polen. To dager med sol i vakre omgivelser gjør godt. Ikke ante jeg at det var så fint her..Fint lite visste jeg om Gdansk før vi bestemte oss for å dra hit også, som at annen verdenskrig utslettet nesten hele sentrum.
Omfattende gjenoppbygging etter krigen har gjenskapt mye av den gamle bygningsmassen..

Jeg kan absolutt anbefale en tur til denne byen. Det er rimelig, folk er hyggelige, og omgivelsene er vakre!
Man får ikke med seg alt på to dager, men vi har gjort det vi liker best på tur når det er kun oss. Shoppe litt, rusle gatelangs, lete opp markeder og "skrotbutikker", drikke kaffe i solen og slappe litt av. Nå skal det sies at markedet her var skuffende.. Så hvis du vil reise til en by som har gatemarkeder ala Amsterdam/London finner du ikke det her..










God søndag!

8 kommentarer:

  1. Så utruligt flotte bilder der ifra,har høyrt mange som har vært der nede og skryter veldig av plassen,ein nydelig plass og så vakre bygninger:)
    Ein nydelig søndag til deg!
    Klem fra Lillian

    SvarSlett
  2. Så fiine bilder! Jeg elsker pastellhus. Så flott med kjærestetur, så viktig og så koselig <3

    SvarSlett
  3. Så nydelig reisemål dere valgte:) Jeg ville nok også blitt litt skuffet med dårlig marked, men her var det opplagt mange plaster på såret:))) Klem

    SvarSlett
  4. Ååå, der ut som dere har hatt det fint! En storbytur nedover Europa hadde ikke vært meg i mot heller, bare så synd alle pengene går med til nye ting til vårt nye hjem om dagen!

    Jaja, kanskje over nyttår :)

    Klem,
    Signe

    SvarSlett
  5. Så koselig med en liten tur avsted. Vi håper også å få til ett eller annet før jul siden svigermor har sagt at hun kan ta Mali en helg.. Så får vi se om det er noen billetter å få som ikke koster skjorta! ;)

    Ønsker deg en flott uke!

    SvarSlett
  6. Det så herlig ut!! Jeg elsker koselige kjæresteturer :)

    SvarSlett
  7. Så fiiiiiint me aleinatur!! Det kunne æ også tenkt mæ :-) -Og ja, kjære Møbluspøblus- vi må treffes snart :-) Gi mæ en lyd når det passa!! Klæm :-)

    SvarSlett
  8. Now I live in Gdansk... it is true many people thing that Gdansk is simillar to Amsterdam :) I love this architecture and detail :)

    SvarSlett