søndag 9. desember 2012

Før//etter peis og gulv

Den gamle peisen er historie. Heldigvis! Vi har fått en ovn som varmer til en forandring:) Hvis det er noen som lurer, så heter den Aduro 9 og er å få kjøpt på Coop bygg..Fint å se inn på flammene fra alle kanter..
Info om gulvet vi har lagt finner du i et tidligere innlegg her

I går hengte jeg opp en kvist i taket med noe av julepynten jeg har laget. Mer om det i morgen:) Håper dere har hatt en fin-fin søndag så langt. Her er arbeidshelgen unnagjort, og sofaen kaller!




Før-bilder fra et tidligere innlegg:






29 kommentarer:

  1. Sikke en forskel, godt i har fået gang i varmen og det ser virkeligt flot ud :-)

    SvarSlett
  2. Oh, så pent!! Vurderer sterkt å pusse ned gulvet jeg og....dere har lakket det sant? For malt, nesten, hvitt er liksom ikke sååå fett med små barn og dyr i hus...eller meg selv for den saks skyld. ALT av smuss syns jo jo!!! ÅRGH! Gi meg en update på hvordan det lyse tregulvet funker da ;)

    SvarSlett
  3. OI - for en forskjell! Skjønner godt at dere er fornøyde! Vi har også en peis med vindu på sidene, syns den er utrolig koselig. Jeg har malt veggen bak sort i høst, syns det ble en morsom detalj. Alltid koselig å titte innom deg!

    SvarSlett
  4. Wow, kjempe fint. Skulle ønske vi også hadde en slik som varmet nå:) Sjekk gjerne ut min blogg også, jeg er en en uke gammel fersking.

    SvarSlett
  5. K j e m p e fint!!
    Digger veggen i bakgrunnen med de plankene med åpenrom, digger gulvet og nydelig med peis :)
    også liker jeg veldig godt kvist som henger opp, det er så fint og gir en fin kontrast til en hvit vegg!
    ha en fin kveld :)

    SvarSlett
  6. Så utrolig fint det ble!! Både gulvet og ovnen. Ha en flott førjulstid!:)

    SvarSlett
  7. Så utruligt fint det blei,kjempefint du har det:)
    Fine kveld til deg!
    Klem fra Lillian

    SvarSlett
  8. Hoooi, endring ja!! Ble nydelig!! :)

    SvarSlett
  9. Litt av en forskjell - gøy å se før/etter bilder :-)

    SvarSlett
  10. Det ble veldig, veldig fint med den nye ovnen! Enkelt og delikat. Kvisten med julepynt var også super! Hvit julepynt er så pent, det har jeg selv altfor lite av. Jeg husker du spurte etter koden på gråmalingen jeg har brukt på kommode, kjøkkenbord og stol hjemme hos oss, og koden er S5010-B10G. Så treig er jeg til å svare, at du sikkert har glemt at du spurte! Jeg er i alle fall veldig fornøyd med den fargen. Og den passer sikkert inn hos dere! Ha en finfin adventstid videre. Klem fra Anne.

    SvarSlett
  11. Lyst og trivelig og lekkert!
    Også så deilig å få det ferdig i god tid før jul da :)

    Klem,
    Signe

    SvarSlett
  12. Så fint det blei, litt av en forandring ja! Skulle gjerne hatt peis sjøl, men jeg får "fyre opp" radiatoren min i stede, hehe ;)

    Ha en fortsatt fin søndag :)

    SvarSlett
  13. Hei Christine
    Herlig ovn og at den virker er viktig i disse kalde dager! Synes det ser så vakkert og luftig ut hos dere og det ble ordentlig koselig med kvisten du hang i taket. Skulle så gjerne hengt noe i taket jeg også, men det kan jeg ikke siden vi har gamle trukkede tak.
    Fin ny uke til deg!
    Klem fra Kaspara

    SvarSlett
  14. What a beautiful result ;-))
    Love !

    SvarSlett
  15. ohoo, så lekkert det var blitt! Dessuten godt med fyring som funker, slik som det er nå ; ) Kjempefint med kvisten og - den gjorde seg!

    Føttene på bordet og nyyyt, og riktig god, ny uke snart! :D Klem.

    SvarSlett
  16. Well that's very nice! What a cosy and warm place it would be at yours, sweet Greet martine

    SvarSlett
  17. Oioioi for en forandring! SÅ fint det ble! Vi har også byttet ut det gulvet på nederste bildet med et lyst tregulv. Kjenner jeg ikke savner det.. Peis står på ønskelisten, men jeg har klare ønsker for hvilken type jeg vil ha, og det blir nok ikke den billigste løsningen. Så det blir vel en stund til...

    SvarSlett
  18. Har du behandlet gulvet med noe etter du la det? Veldig fint :-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Anonym!
      Nei, gulvet er ferdigbehandlet så det slapp vi:)

      Slett
  19. Oi, det ble superlekkert! Jeg tror jeg kunne flyttet rett inn hos dere, egentlig! *tommelopp* Likte veldig godt både ovnen og kvisten. :)

    SvarSlett
  20. Så herlig det ble- et helt nytt rom jo;) Vi har et skikkelig monster av en peis nede i kjellerstuen- men den etasjen av huset er ikke på prioriteringslisten med det første. Dekorativt med den greinen- kanskje jeg skal herme;)

    SvarSlett
  21. Det var litt av en forandring:) Kjempefint ble det!
    Klem, Elin

    SvarSlett
  22. Åh, så fint det ble. De gamle peisene tar enormt mye plass. Vi har en staselig gammel etage -ovn som står til pynt (!), men ja...tror den blir neste prosjekt, for det blir triveligere med mer plass i stua. Gleder meg til julepynt-innlegget ditt :)

    SvarSlett
  23. Så utruli flott det blei Christine!! Sliiiiiiit han :-))

    SvarSlett
  24. loved the "before" and "after"!

    SvarSlett
  25. så fint det ble! Det var jo en fargerik peis du hadde fra før da :) Men det ble rent og enkelt med den nye peisen. Sånt har virkelig mye å si for et rom!

    ha en deilig tirsdag!
    klem

    SvarSlett
  26. Kjempe lekkert ble det:)!!Også ser jeg et glimt av et fiiint pappelina teppe på kjøkkenet ditt:) Vi har et som er i turkis, elsker det! Kos dere i førjulstiden:) Hilsen fra Iren med neri kunst bloggen :))

    SvarSlett
  27. Det er simpelthen blevet super fint : )

    SvarSlett
  28. Hva skjedde m det flotte gulvet som lå under den gamle peisen? Nydeligparkett eller bare gammal linoleum??

    SvarSlett